Zanim wyruszysz | rejsy.pl

Instagram Facebook
Infolinia801 08 08 03
22 492 77 90
Najważniejsze rzeczy

W trosce o Państwa Bezpieczeństwo i komfort podróży przygotowaliśmy zbiór najważniejszych informacji, dzięki którym nic Państwa nie zaskoczy na statku.

  • Alarm próbny / Ewakuacja
  • Alarm próbny / Ewakuacja

    Wszyscy Uczestnicy rejsu, w dniu wejścia na statek, biorą udział w obowiązkowym szkoleniu ewakuacyjnym. Pasażerowie zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa na statku oraz zachowania podczas ewakuacji: używanie kamizelki ratunkowej, sygnały alarmowe itp.

  • Alkohol
  • Alkohol

    Alkohol na statkach podawany jest tylko i wyłącznie osobom pełnoletnim (powyżej 18 lub 21 lat w zależności od linii oceanicznej).
    Oficjalnie Pasażerom nie wolno wnosić na pokład napojów alkoholowych w celu ich spożycia. Zakupione w portach lub w sklepach na pokładzie są deponowane i dostarczone do kabiny w ostatnim dniu rejsu. 
     

  • All Inclusive
  • All Inclusive

    Wszystko w cenie – oznacza bezpłatne, nielimitowane spożycie napojów niegazowanych, gazowanych, alkoholowych, piwa, wina, markowych alkoholi serwowanych w barach, restauracjach oraz mini bar w kabinie.

  • Bagaż
  • Bagaż

    Nie ma określonego limitu bagażu. Pamiętać jednak należy
    o dopuszczalnej wadze 1 sztuki bagażu do ok. 20 kg.
    Bagaż główny musi posiadać opisaną przywieszkę (nazwisko, numer kabiny, data rejsu), otrzymywaną wraz z dokumentami podróży
    lub w terminalu portowym. W bagażu podręcznym powinny znajdować się przedmioty wartościowe, dokumenty, klucze, sprzęt elektroniczny
    i fotograficzny, przedmioty delikatne itp. Zabronione jest zabranie przedmiotów niebezpiecznych, np. broń i amunicja, materiały wybuchowe, gaz.
     

  • Bezgotówkowy system opłat
  • Bezgotówkowy system opłat

    Pasażerowie otrzymują pokładowe karty elektroniczne
    (zob. Karta pokładowa), które są między innymi kartami płatniczymi.
    Za pomocą tej karty Pasażer reguluje wszystkie wydatki na pokładzie
    - obciąża swój rachunek pokładowy.

    Na statku obowiązuje rozliczenie gotówkowe (wymagany depozyt)
    lub kartą kredytową (autoryzacja karty). Wyjątek stanowi kasyno.
    Żetony w kasynie można zakupić tylko i wyłącznie płacąc gotówką.
     

  • Bezpieczeństwo
  • Bezpieczeństwo

    Jest najistotniejszą sprawą podczas rejsów wycieczkowych.
    Obecnie statki są tak konstruowane aby sprostać wszelkim siłom natury. System nawigacyjny pozwala na wcześniejszą interwencję w razie załamania pogody. Statki wyposażone są w łodzie ratunkowe, zaopatrzone w słodką wodę, zapasy żywności i niezbędny osprzęt
    i przeznaczone są zwykle od kilkunastu do ponad sto osób.
    Za bezpieczeństwo na statku odpowiedzialna jest stała, profesjonalna kadra oficerska, kierownictwo hotelowe oraz zawodowi marynarze. Jednak każdy członek załogi zna swoje obowiązki na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia oraz zobowiązany jest ściśle przestrzegać wszelkich zasad bezpieczeństwa. Załoga statku poddawana jest wielu szkoleniom oraz cotygodniowym ćwiczeniom przeciw pożarowym
    i ewakuacyjnym. Również Pasażerowie, jeszcze w dniu wejścia
    na statek, przechodzą szkolenie dotyczące ewakuacji i zasad bezpieczeństwa na statku (zob. Alarm próbny).
    Drugim aspektem bezpieczeństwa na statku jest ochrona Pasażerów. Zarówno Pasażerowie, jak i załoga podczas wejścia na statek poddawani są kontroli bezpieczeństwa. Podobnie jak na terminalach lotniczych prześwietlany jest bagaż a wszystkie osoby przechodzą przez bramki
    z czujnikami metalu.

    Każdy Pasażer oraz załogant otrzymuje specjalny identyfikator
    z odpowiednio przypisanym kodem kreskowym (zob. Karta pokładowa). Na jego podstawie Pasażerowie opuszczają statek w porcie oraz powracają na jego pokład. Podczas każdego wejścia na statek wszystkie osoby poddawane są rutynowej kontroli.

  • Cena
  • Cena

    Cena rejsu zależy od linii, długości rejsu, trasy, pory roku oraz przede wszystkim od rodzaju kabin na statku.

  • Centrum medyczne
  • Centrum medyczne

    Statki wyposażone są w niewielkie nowoczesne szpitale oferujące ograniczone usługi medyczne. Pierwsza pomoc oraz opieka lekarska
    jest dostępna przez całą dobę.

  • Choroba morska
  • Choroba morska

    Nowoczesne statki wycieczkowe wyposażone są w systemy stabilizatorów, dzięki którym bujanie i choroba morska nie jest żadnym problemem. Gdy jednak objawy pojawiają się, można udać się po środki farmakologiczne do centrum medycznego, na recepcję lub poprosić o nie stewarda.

  • Ciąża
  • Ciąża

    Kobiety do 23 tygodnia ciąży mogą podróżować statkiem pod warunkiem uzyskania zaświadczenia lekarskiego. Pasażerkom nie wolno podróżować na statku wycieczkowym po rozpoczęciu 24 lub 25 tygodnia ciąży. Restrykcje dotyczące tygodnia ciąży zależne są od linii oceanicznej.

  • Czas wejścia na statek / odprawa
  • Czas wejścia na statek / odprawa

    podany jest w programie rejsu. Pasażerowie muszą być na pokładzie przynajmniej dwie godziny przed wypłynięciem statku
    (dotyczy dnia rozpoczęcia rejsu) lub 30 minut przed wypłynięciem (dotyczy pozostałych dni rejsu). Pasażerowie na wózkach inwalidzkich
    lub mający problemy z poruszaniem się otrzymają pomoc
    przy procedurach wejścia na statek i zejścia ze statku.
     

  • Dokumenty podróżne
  • Dokumenty podróżne

    Wszyscy Pasażerowie muszą posiadać niezbędne dokumenty podróżne: paszport – ważny przynajmniej 6 miesięcy od daty zakończenia podróży, dokumenty na rejs (bilet wraz z potwierdzonymi dodatkowymi usługami), obowiązkowe ubezpieczenie (kupowane w biurze), wizy (jeżeli są wymagane), bilety lotnicze.

    Dziecko (także niemowlę) musi posiadać własny paszport. Nazwiska na dokumentach podróży muszą być takie same jak w paszporcie. Wszelkie niezgodności mogą uniemożliwić podróż i unieważnić polisy ubezpieczeniowe oraz bilety lotnicze.

    Po wejściu na statek Pasażer posługuje się kartą pokładową, która jest kartą płatniczą,  identyfikatorem oraz kluczem do kabiny (zob. Karta pokładowa). Sugerujemy zabrać ze sobą kserokopię paszportu.

  • Dress code / ubranie
  • Dress code / ubranie

    Dress code – etykieta ubioru. To pewien kanon stroju, który obowiązuje Pasażerów podczas wieczornej kolacji:

    FORMAL – eleganckie stroje wieczorowe (suknie dla Pań, garnitury/fraki dla Panów).

    INFORMAL/SMART CASUAL – w wolnym tłumaczeniu - nieformalna elegancja, wygodnie i elegancko, (najczęściej koszula i sweter dla Panów, marynarka, spodnie z materiału, dla Pań spódnica, spodnie, bluzka, sweter).

    Do restauracji nie wolno przychodzić w strojach plażowych, klapkach, krótkich spodenkach, itp.

    Dress Code podawany jest w codziennej gazetce pokładowej.

  • Dzieci
  • Dzieci

    Rejs z dziećmi to przyjemność wspólnej przygody, wypoczynku, poznawania i edukacji. To dzieci czerpią najwięcej radości z pobytu
    na statku.

    Najmłodszym dedykowane są specjalne sale zabaw,
    zjeżdżalnie, baseny, nieco starszym zajęcia z animatorami.

    Młodzież ma do dyspozycji kluby, gry komputerowe, dyskoteki. Niemalże wszystkie statki przystosowane są dla rodzin z dziećmi. Zaczynając
    od wygodnych kabin z 3 i 4 łóżkami (w kabinach wewnętrznych i z oknem – łóżka górne), kończąc na kabinach połączonych ze sobą (wewnętrzne drzwi).

    Ważne jest, że dzieci (jedno, dwoje lub troje poniżej 18 lat) mogą podróżować bezpłatnie (linia MSC, Costa, Pullmantur – tylko opłaty portowe) lub otrzymywać zniżki w kabinie z rodzicami i zniżki na wycieczki fakultatywne.

    Pełne informacje na temat atrakcji dla dzieci otrzymać można
    na pokładzie statku. Zajęcia w klubach różnią się zależnie od linii,
    statku i liczby dzieci biorących w nich udział a przewidziane dla dzieci powyżej 3 roku życia. Dodatkowo na statku dostępne są przedszkola z profesjonalnymi nianiami.

    UWAGA: niemowlęta, które ukończą 6 miesiąc życia w pierwszym dniu rejsu, mogą wypłynąć w rejs. Warunki te zależne są od danej linii oceanicznej, długości rejsu, liczby dni na morzu. Przy dłuższych rejsach minimalny wiek wynosi 12 miesięcy. Szczegóły dostępne są w biurze Marco Polo Travel.

  • Etykieta ubioru
  • Etykieta ubioru

    Dress code – etykieta ubioru. To pewien kanon stroju, który obowiązuje Pasażerów podczas wieczornej kolacji:

    FORMAL – eleganckie stroje wieczorowe (suknie dla Pań, garnitury/fraki dla Panów).

    INFORMAL/SMART CASUAL – w wolnym tłumaczeniu - nieformalna elegancja, wygodnie i elegancko, (najczęściej koszula i sweter dla Panów, marynarka, spodnie z materiału, dla Pań spódnica, spodnie, bluzka, sweter).

    Do restauracji nie wolno przychodzić w strojach plażowych, klapkach, krótkich spodenkach, itp.

    Dress Code podawany jest w codziennej gazetce pokładowej.

  • Ewakuacja
  • Ewakuacja

    Wszyscy Pasażerowie, w dniu wejścia na statek, biorą udział
    w obowiązkowym szkoleniu ewakuacyjnym. Zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa na statku oraz  zachowania podczas ewakuacji: używanie kamizelki ratunkowej, sygnały alarmowe (zob. Alarm próbny).

  • Fotografia
  • Fotografia

    Podczas rejsu Pasażerowie spotykają fotografów robiących zdjęcia przy okazji różnych wydarzeń odbywających się na pokładzie oraz podczas wycieczek fakultatywnych. Zdjęcia wystawiane są w galerii fotograficznej na statku i można je tam zakupić. Na statku można zrobić również zdjęcia portretowe, zamówić sesje, wydrukować własne lub zakupić akcesoria fotograficzne. Podobnie z kamerzystami i rejestrowanymi przez nich wydarzeniami.

  • Gazetka pokładowa
  • Gazetka pokładowa

    Dostarczana każdego wieczoru do kabiny, zawiera wszelkie informacje dotyczące rozkładu organizowanych zajęć w ciągu dnia,
    jak i wieczornych atrakcji. Ponadto znaleźć w niej można informacje
    o odwiedzanych portach w kolejnym dniu, przewidywanej pogodzie, „dress code”, ciekawych wydarzeniach  oraz wszelkich dostępnych usługach na statku.

    Gazetki dostępne są w jęz. angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim oraz na wybranych rejsach w  rosyjskim. Preferencje dotyczące języka należy podać przy rezerwacji rejsu.

  • Hotel przed rejsem / po rejsie
  • Hotel przed rejsem / po rejsie

    Istnieje możliwość przedłużenia wyjazdu o pobyt w hotelu przed rejsem lub po rejsie. Przy wyborze rejsów egzotycznych (pozaeuropejskich) sugerujemy rezerwację jednego noclegu przed rejsem w porcie rozpoczęcia.

    Rezerwacje dokonywane są na zapytanie zgodnie z preferencjami Klienta.

  • Internet
  • Internet

    Na każdym statku Pasażerowie mogą korzystać z kawiarenek internetowych a na wybranych z połączenia bezprzewodowego
    (za pomocą własnych laptopów). Za korzystanie z Internetu (połączenia satelitarne) pobierana jest dodatkowa opłata.

  • Język na pokładzie
  • Język na pokładzie

    Głównym językiem na pokładzie większości statków jest język angielski (przykładowe wyjątki: Pullmantur – jęz. hiszpański, Hapag Lloyd – jęz. niemiecki). Załoga statków jest międzynarodowa i posługuje się wieloma innymi językami m.in. włoskim, niemieckim, hiszpańskim czy francuskim.

  • Kabiny
  • Kabiny

    Statki oferują szeroki wybór kabin i apartamentów o różnych rozmiarach i położeniu. Kabiny są rozmieszczona na statku na kilku pokładach, od dziobu aż po rufę.

    Dostępne są kabiny jednoosobowe, z dwoma łóżkami, z podwójnym łóżkiem, z dodatkową rozkładaną sofą lub łóżkami górnymi, kabiny połączone ze sobą (idealne dla rodzin), oraz apartamenty.
    Kabiny na statku dzielą się na typy:

    - kabiny wewnętrzne  (bez okna),
    - kabiny zewnętrzne z oknem typu bulaj (okrągłe - nieotwieralne),
    - kabiny zewnętrzne z oknem panoramicznym (nieotwieralne),
    - kabiny zewnętrzne z prywatnym balkonem,

    apartamenty - o najwyższym standardzie usług oraz z dodatkowymi przywilejami dla Pasażerów.

    Na wybranych statkach znajdują się kabiny z wygodnym dostępem do SPA oraz wliczonymi drobnymi zabiegami.

    Na niemalże każdym statku znajdują się kabiny dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

    Wszystkie kabiny wyposażone są we własną łazienkę z prysznicem (lub wannę) i toaletą, klimatyzację indywidualnie sterowaną, telewizję satelitarną, telefon, mini bar, sejf, suszarkę do włosów, radio.

    Linie klasy Deluxe oferują we wszystkich kabinach szlafroki i pantofle (standardowe linie oferują je w kabinach o podwyższonym standardzie), czekoladki i inne niespodzianki.

  • Kamizelka ratunkowa
  • Kamizelka ratunkowa

    Kamizelki ratunkowe znajdują się w każdej kabinie. Podczas alarmu próbnego w pierwszym dniu rejsu Pasażerowie są zobowiązani zabrać kamizelki ze sobą (zob. Alarm próbny).

  • Karta pokładowa (boarding card)
  • Karta pokładowa (boarding card)

    Otrzymywana przy wejściu na statek. Jest zarówno indywidualnym kluczem do kabiny, identyfikatorem i środkiem płatniczym na statku.
    Na jej podstawie Pasażerowie opuszczają statek i na niego wracają.
    Na karcie znajdują się następujące informacje: imię i nazwisko Pasażera, nazwa statku i termin rejsu; w zależności od linii oceanicznej dodatkowo numer stolika w restauracji głównej oraz miejsce zbiórki podczas alarmu próbnego czy ewakuacji. 

    W przypadku zgubienia karty pokładowej należy niezwłocznie udać
    się do recepcji na statku.

  • Kuchnia na pokładzie
  • Kuchnia na pokładzie

    Restauracje główne, bufet, restauracje tematyczne, puby i bary, kawiarnie, kluby, dyskoteki.

    Elegancja, luksus, kameralny nastrój, profesjonalny personel
    oraz przede wszystkim wykwintna  kuchnia, przeobrażają codzienne posiłki w niezwykle wydarzenia. Na statkach dominuje kuchnia międzynarodowa: europejska, lokalna na danej trasie rejsu,
    azjatycka, meksykańska a potrawom towarzyszą najlepsze wina.

    Specjalne diety zarezerwować można przed rejsem.

    Do dyspozycji Pasażerów na statku znajdują się liczne bary, pizzerie, kawiarnie. Restauracje tematyczne są dodatkowo płatne.

  • Napiwki za obsługę / service charge
  • Napiwki za obsługę / service charge

    Napiwki dla załogi (obsługi na statku) są powszechnie stosowane.
    Dla wygody Pasażerów linie oceaniczne doliczają ustaloną kwotę
    (za dobę) do wydatków na statku. Każdy Pasażer ponosi opłatę
    za obsługę hotelową i serwis. Niektóre linie zwalniają z tej opłaty dzieci do określonego wieku. Dodatkowo do ceny napojów kupowanych
    na statku doliczana jest opłata serwisowa w wysokości 15%.

  • Napoje
  • Napoje

    W cenę rejsu wliczone są: herbata, zwykła kawa, woda stołowa,
    soki z dystrybutorów. Pasażerowie mogą wkupić pakiety napojów. Możliwe są one do wykupienia przed wyjazdem (rezerwacja w biurze, strona internetowa) oraz na pokładzie statku.  

  • Niepełnosprawni
  • Niepełnosprawni

    Statki posiadają wiele udogodnień dla Pasażerów z ograniczeniami ruchu w tym kabiny dostosowane dla osób poruszających
    się na wózkach inwalidzkich. Pasażerowie ze specjalnymi wymaganiami podróżować powinni z osobą towarzyszącą. Osoby poruszające
    się na wózkach muszą posiadać własny składany wózek inwalidzki
    o standardowych wymiarach. Nie zawsze też będą mieli możliwość zejścia na ląd (zwł. gdy statek stoi na redzie).

    W momencie zakładania rezerwacji należy poinformować Konsultanta
    o potrzebie rezerwacji kabiny dla osób poruszających się na wózku.

  • Obsługa (serwis)
  • Obsługa (serwis)

    Obsługa na statku stanowi jeden z najistotniejszych aspektów, dlatego też jest bardzo dobrze przeszkolona i zapewnia standardy serwisu
    na najwyższym światowym poziomie. Załoga na statku jest międzynarodowa i wielojęzyczna. Językiem dominującym na statku
    jest język angielski.

  • Odprawa
  • Odprawa

    Czas wejścia na statek podany jest w programie rejsu. Pasażerowie muszą być na pokładzie przynajmniej dwie godziny przed wypłynięciem statku (dotyczy dnia rozpoczęcia rejsu) lub 30 minut przed wypłynięciem (dotyczy pozostałych dni rejsu). Pasażerowie na wózkach inwalidzkich
    lub mający problemy z poruszaniem się otrzymają pomoc przy procedurach wejścia na statek i zejścia ze statku.
     

  • Online check-in
  • Online check-in

    Większość linii uruchomiła na swoich stronach internetowych opcję odprawy online. Wypełnienie formularza rejestracyjnego ogranicza procedury portowe i przyspiesza wejście na statek.
     

  • Opłaty paliwowe
  • Opłaty paliwowe

    W przypadku wzrostu cen ropy, linie zastrzegają sobie prawo do dodania takich opłat do każdej potwierdzonej rezerwacji.

  • Opłaty portowe
  • Opłaty portowe

    Obowiązkowe opłaty doliczane do ceny rejsu. Opłaty portowe są zależne od długości rejsu, trasy – odwiedzanych portów.  

  • Palenie papierosów
  • Palenie papierosów

    Palenie na statku jest możliwe tylko w wyznaczonych do tego celu miejscach. W kabinie, kinie, restauracjach, korytarzach, windach, klatach schodowych palenie jest surowo zabronione. Nieprzestrzeganie zakazów może wiązać się z karami pieniężnymi.

  • Parking
  • Parking

    Ostnieje możliwość zarezerwowania miejsca parkingowego w wybranych portach w Europie. Rezerwacji należy dokonać przed rejsem. Warunki korzystania z parkingu, ceny i dojazd podane są na odpowiednich voucherach rezerwacyjnych.

  • Płatności na statku / rozliczenia na statku
  • Płatności na statku / rozliczenia na statku

    Na statku obowiązuje bezgotówkowy system opłat. Pasażerowie otrzymują pokładowe karty elektroniczne, które są między innymi kartami płatniczymi. Za pomocą tej karty Pasażer reguluje wszystkie wydatki
    na pokładzie - obciąża swój rachunek pokładowy.

    Na statku obowiązuje rozliczenie gotówkowe (wymagany depozyt)
    lub kartą kredytową (autoryzacja karty).

    Wyjątek stanowi kasyno - żetony w kasynie można zakupić tylko
    i wyłącznie płacąc gotówką.
     

  • Podróżujący samotnie (single)
  • Podróżujący samotnie (single)

    Rejs wycieczkowy jest idealny dla singli. W czasie rejsu niezwykle łatwo można poznać nowych ludzi i zawrzeć ciekawe znajomości.
    W pierwszych dniach rejsu często organizowane są bale i spotkania
    dla singli. Na niektórych statkach znajdują się kabiny jednoosobowe wewnętrzne oraz z oknem. W przypadku rezerwacji kabin dwuosobowych do pojedynczego wykorzystania dopłata wynosi od 30 do 100% ceny miejsca w kabinie dwuosobowej.
     

  • Połączenie satelitarne / telefon
  • Połączenie satelitarne / telefon

    Umożliwia Pasażerom prowadzenie rozmów telefonicznych
    z własnych kabin oraz wysyłanie i odbieranie faksów.
    Opłaty za te usługi są dostępne są na pokładzie.

    Dzwoniący na statek z Polski muszą zamawiać rozmowę międzynarodową, podając kod obszaru oceanicznego
    oraz numer satelitarny dla danego statku.

    Pralnia - na wszystkich statkach znajduje się pralnia dla Pasażerów. Korzystanie z niej jest dodatkowo płatne. Worki na bieliznę do prania oraz cennik usług znajdują się w każdej kabinie.

  • Program zajęć na pokładzie
  • Program zajęć na pokładzie

    Oferta zajęć sportowo–rekreacyjnych oraz występów artystycznych jest bardzo bogata. W ciągu dnia Pasażerowie mogą wziąć udział w wielu animacjach np. otwartych sportowych turniejach (karty, szachy,
    tenis stołowy, gry zespołowe, itp.), grupowych lekcjach fitness,
    bingo i innych zabawach odbywających się na pokładach otwartych,
    czy też lekcjach tańca, jogi, gry w tenisa. Istnieje możliwość zamówienia indywidualnych sesji z osobistym trenerem danej dyscypliny (usługa dodatkowo płatna). 

    W dziennym rozkładzie zajęć mają miejsce również konferencje,
    pokazy kulinarne i degustacyjne, aukcje dzieł sztuki i wiele innych atrakcji aktywujących czas. Wiele linii oceanicznych prezentuje niezwykle bogaty program seminariów i szkoleń tematycznych prowadzonych
    przez wybitnych wykładowców.

    Każdego wieczoru w teatrze odbywa się spektakl, występ tancerzy, komików, magików. W salach klubowych króluje muzyka na żywo. 

    Przed północą otwierają się dyskoteki.
    Korzystanie z tych wszystkich atrakcji jest wliczone w cenę rejsu.
     

  • Pronto Price
  • Pronto Price

    TO CENA (a nie zniżka czy propocja) DOSTĘPNA JEDYNIE NA REJSACH COSTA CRUISES:

    To najkorzystniejsza cena dla tych, którzy wcześniej zdecydują

    się zarezerwować rejs z Costa; liczba miejsc ograniczona.

    Jeżeli miejsca z puli Pronto Price zostaną sprzedane, pozostałe kabiny sprzedawane będą po cenie nieco wyższej (np. +100 euro/os.),
    ale wciąż specjalnej (=Today’s Best Price), aż do osiągnięcia maksymalnej Standardowej ceny katalogowej.

    Nie jest określony termin, do którego ceny Pronto Price są dostępne.

  • Rejsy z pilotem
  • Rejsy z pilotem

    Wybrane rejsy w ofercie biura Marco Polo Travel organizowane
    są z polskim pilotem, który przez cały czas wyjazdu towarzyszy polskim Pasażerom i służy im pomocą w każdej kwestii.

    Istnieje możliwość zapewnienia opieki polskiego pilota na życzenie Klientów (dodatkowa opłata).
     

  • Rezerwacja wstępna
  • Rezerwacja wstępna

    Niezobowiązująca opcja rezerwacyjna zakładana w zależności
    od linii na 1 do 7 dni. Założenie opcji nie wiąże się z żadnymi kosztami.

  • Rezygnacja
  • Rezygnacja

    Klient, który odstępuję od podpisanej umowy z przyczyn niezależnych
    od linii oceanicznej będzie zobowiązany do uiszczenia opłaty  z tytułu rezygnacji. Wysokość opłaty uzależniona jest od warunków uczestnictwa poszczególnych linii. Rezygnacja z imprezy winna być zgłoszona
    w biurze w formie pisemnej.

    Sugerujemy wykupienie ubezpieczenia kosztów rezygnacji
    (w ciągu 3 - 5 dni od podpisania umowy w zależności od Towarzystwa Ubezpieczeniowego).

  • Room service
  • Room service

    Obsługa kabiny, dostępna dla wszystkich Pasażerów na pokładzie statku 24 godziny na dobę.

  • Seating / tura kolacji
  • Seating / tura kolacji

    To nazwy godzin/tur serwowania kolacji w restauracji głównej. Standardowo są to dwie pory posiłków: ok. godz. 18:00 (first/main seating), ok. godz. 20:30 (second/late seating). Wybór tury warto ustalić podczas rezerwacji rejsu.

    Na wybranych statkach oferowana jest opcja open seating
    – kolacja serwowana jest w dowolnej restauracji i o dowolnej porze.
    Szczegóły dotyczące godzin otwarcia restauracji znajdują
    się w codziennej gazetce pokładowej (zob. Gazetka pokładowa).

  • Service charge / napiwki za obsługę
  • Service charge / napiwki za obsługę

    Napiwki dla załogi (obsługi na statku) są powszechnie stosowane.
    Dla wygody Pasażerów linie oceaniczne doliczają ustaloną kwotę
    (za dobę) do wydatków na statku. Każdy Pasażer ponosi opłatę
    za obsługę hotelową i serwis. Niektóre linie zwalniają z tej opłaty dzieci do określonego wieku. Dodatkowo do ceny napojów kupowanych
    na statku doliczana jest opłata serwisowa w wysokości 15%.

  • SPA
  • SPA

    Centrum Welles i SPA znajdujące się na statku oferuje szeroki wachlarz zabiegów i terapii regenerujących dla twarzy i ciała włączając m.in: masaże relaksacyjne, - masaże lecznicze, masaże indyjskie lub z wonnymi olejkami, refleksologię i aromaterapię, terapię regenerującą z kamieniami wulkanicznymi, leczenie dotykiem, talassoterapię.
    Usługi w salonie SPA są dodatkowo płatne.
    Na wybranych statkach znajdują się kabiny z wygodnym dostępem do SPA oraz wliczonymi drobnymi zabiegami.
     

  • Statek wycieczkowy
  • Statek wycieczkowy

    Po morzach całego świata pływa kilkaset statków wycieczkowych.
    Statki różnią się między sobą wielkością, standardem, stylem podróżowania, przeznaczeniem, ilością dostępnych atrakcji, itp.
    Na standard (liczbę gwiazdek) statku składają się:

    - ogólny wygląd, wzornictwo, wyposażenie i  bezpieczeństwo

    - zakwaterowanie - wystrój, wyposażenie i powierzchnia kabin
      i apartamentów

    - kuchnia - jakość i różnorodność potraw

    - rozrywka - różnorodność oferty, standard, tematyka

    - serwis - standard i obsługa podczas trwania rejsu
      (restauracje, bary, kabiny, recepcja…)
     

  • Steward kabinowy
  • Steward kabinowy

    Każda kabina ma przypisanego stewarda, który obsługuje Pasażerów
    i kabinę podczas trwania całego rejsu. Steward utrzymuje porządek
    w kabinie, dostarcza pościel, ręczniki, gazetkę pokładową
    oraz obsługuje room service. Przez 24 godziny na dobę pozostaje
    do dyspozycji Pasażerów i można zgłaszać mu wszelkie prośby
    czy usterki.

  • Szczepienia
  • Szczepienia

    szczepienia wymagane są tylko w przypadku podróży do niektórych krajów tropikalnych. Informacja na temat aktualnych zagrożeń oraz profilaktyki, w tym także szczepień, znajduje się na stronach Głównego Inspektora Sanitarnego www.gis.gov.pl.
     

  • Telefon / połączenia satelitarne
  • Telefon / połączenia satelitarne

    Umożliwia Pasażerom prowadzenie rozmów telefonicznych
    z własnych kabin oraz wysyłanie i odbieranie faksów.
    Opłaty za te usługi są dostępne są na pokładzie.
    Dzwoniący na statek z Polski muszą zamawiać rozmowę międzynarodową, podając kod obszaru oceanicznego oraz numer satelitarny dla danego statku
     

  • Telewizja
  • Telewizja

    W każdej kabinie znajduje się interaktywna telewizja.
    Można wybierać spośród wielu międzynarodowych kanałów telewizyjnych (pod warunkiem, że będzie docierać sygnał satelitarny), śledzić trasę rejsu, prognozę pogody, sprawdzać ofertę aktualnych wycieczek fakultatywnych itp.

  • Tender boat / łódź ratunkowa
  • Tender boat / łódź ratunkowa

    W przypadku kotwiczenia statku w niedalekiej odległości od brzegu, Pasażerowie mają zapewniony dojazd do brzegu za pomocą tzw. tender boats – łodzi motorowych. Tendery kursują  wahadłowo przez cały dzień gwarantując swobodę ruchu Pasażerom a korzystanie z nich jest bezpłatne.

  • Transfery
  • Transfery

    Transfery autokarowe lub prywatne, organizowane przez linie w dniu rozpoczęcia/zakończenia rejsu z lotniska do portu, z portu na lotnisko. Transfery zarezerwować trzeba przed rejsem a linie określają godziny,
    w jakich są one realizowane. Szczegóły w biurze Marco Polo Travel.
    Wszystkie transfery są dodatkowo płatne.
     

  • Tura kolacji / seating
  • Tura kolacji / seating

    To nazwy godzin/tur serwowania kolacji w restauracji głównej. Standardowo są to dwie pory posiłków: ok. godz. 18:00 (first/main seating), ok. godz. 20:30 (second/late seating). Wybór tury warto ustalić podczas rezerwacji rejsu.

    Na wybranych statkach oferowana jest opcja open seating
    – kolacja serwowana jest w dowolnej restauracji i o dowolnej porze.
    Szczegóły dotyczące godzin otwarcia restauracji znajdują
    się w codziennej gazetce pokładowej (zob. Gazetka pokładowa).
     

  • Ubezpieczenie kosztów rezygnacji
  • Ubezpieczenie kosztów rezygnacji

    Istnieje możliwość wykupienia ubezpieczenia kosztów rezygnacji najpóźniej w ciągu 3 - 5 dni od daty podpisania umowy
    (w zależności od Towarzystwa Ubezpieczeniowego).

  • Ubezpieczenie turystyczne
  • Ubezpieczenie turystyczne

    Ubezpieczenie jest obowiązkowe (wymogi Ustawy o usługach turystycznych) i zostaje doliczone do ceny rejsu. 

  • Ubranie / dress code
  • Ubranie / dress code

    Dress code – etykieta ubioru. To pewien kanon stroju, który obowiązuje Pasażerów podczas wieczornej kolacji:

    FORMAL – eleganckie stroje wieczorowe (suknie dla Pań, garnitury/fraki dla Panów).

    INFORMAL/SMART CASUAL – w wolnym tłumaczeniu - nieformalna elegancja, wygodnie i elegancko, (najczęściej koszula i sweter
    dla Panów, marynarka, spodnie z materiału, dla Pań spódnica,
    spodnie, bluzka, sweter).

    Do restauracji nie wolno przychodzić w strojach plażowych, klapkach, krótkich spodenkach, itp.

    Dress Code podawany jest w codziennej gazetce pokładowej.

  • Umowa - zgłoszenie
  • Umowa - zgłoszenie

    Dokument podpisywany pomiędzy biurem a Klientem.
    Poza danymi osobowymi, Umowa zawiera m.in. informacje o nazwie statku, terminie wyjazdu, kategorii i numerze kabiny, dodatkowych świadczeniach.

    Klient w chwili potwierdzania rezerwacji zobowiązany jest do podpisania Umowy, Warunków uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Marco Polo Travel (Załącznik nr 1) oraz Warunków uczestnictwa danej linii oceanicznej. Umowa podpisywana jest w dwóch egzemplarzach,
    po jednym dla każdej ze stron.

  • Waluta
  • Waluta

    Na statkach obowiązującą walutą jest dolar amerykański (USD),
    euro (EUR), dolar australijski (AUD), korona norweska (NOK)
    – w zależności od linii oceanicznej i regionu. Informacje te znajdują
    się w katalogu, na stronie internetowej lub można je uzyskać bezpośrednio w biurze Marco Polo Travel.

  • Warunki uczestnictwa linii oceanicznej
  • Warunki uczestnictwa linii oceanicznej

    Określone warunki uczestnictwa obowiązujące w danej linii.
    Przy podpisywaniu umowy, Klient zobowiązany  jest do zapoznania
    się z nimi oraz ich podpisania. Stanowią one załącznik
    nr 2 do Umowy-Zgłoszenia.

  • Wejście na statek
  • Wejście na statek

    Godzina wejścia na statek (check-in) podana jest w dokumentach podróży. W porcie należy zgłosić się najpóźniej 2 godziny przed godziną wypłynięcia (zob. Czas wejścia na statek).

    Oznaczony przywieszką bagaż główny przekazywany jest obsłudze statku w terminalu portowym i dostarczany bezpośrednio do kabiny. Na pokład Pasażerowie wchodzą z bagażem podręcznym.

    Odprawa „check-in” jest podobna do tej na lotnisku. Po okazaniu paszportu i dokumentów podróżnych otrzymuje się kartę pokładową (zob. Karta pokładowa).

  • Wejście na statek
  • Wejście na statek

    Godzina wejścia na statek (check-in) podana jest w dokumentach podróży. W porcie należy zgłosić się najpóźniej 2 godziny przed godziną wypłynięcia (zob. Czas wejścia na statek).

    Oznaczony przywieszką bagaż główny przekazywany jest obsłudze statku w terminalu portowym i dostarczany bezpośrednio do kabiny. Na pokład Pasażerowie wchodzą z bagażem podręcznym.

    Odprawa „check-in” jest podobna do tej na lotnisku. Po okazaniu paszportu i dokumentów podróżnych otrzymuje się kartę pokładową (zob. Karta pokładowa).

  • Wizy
  • Wizy

    Niektóre rejsy wymagają posiadania odpowiednich wiz.
    Zalecany jest kontakt z lokalnymi władzami konsularnymi. Pasażerom nie posiadającym wymaganych wiz odmówi się wejścia na pokład. Informację o aktualnie obowiązujących wizach można uzyskać w biurze Marco Polo Travel lub na stronie stosownej ambasady lub MSZ: http://www.msz.gov.pl/Informacje,wizowo-paszportowe,dla,obywateli,polskich,i,cudzoziemcow,1799.html.

    Formalności wizowe powinny być załatwiane z odpowiednim wyprzedzeniem.
     

  • Wycieczki fakultatywne
  • Wycieczki fakultatywne

    Praktycznie każdego dnia Pasażerowie mają możliwość wyjścia na ląd. Podczas rejsu dostępne są dziesiątki wycieczek o różnych poziomach aktywności. Wycieczki fakultatywne są dodatkowo płatne, a ich cena zależy od rodzaju i miejsca wycieczki oraz pakietu świadczeń zawartych w cenie. Dzieci mają prawo do zniżek, które różnią się zależnie od wieku oraz świadczeń.

    Niektóre wycieczki mogą mieć ograniczenia co do liczby Uczestników, wieku, kondycji fizycznej. Sugerujemy wcześniejszą rezerwację wycieczek fakultatywnych tam, gdzie jest taka możliwość.

    Wycieczki organizowane są w kilku językach: angielskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim, francuskim, na wybranych rejsach w języku rosyjskim.
     

  • Zajęcia zorganizowane (animacje)
  • Zajęcia zorganizowane (animacje)

    W ciągu dnia Pasażerowie mogą wziąć udział w zajęciach organizowanych przez załogę np. w otwartych sportowych turniejach (karty, szachy, tenis stołowy, gry zespołowe, itp.), grupowych lekcjach fitness, bingo, i innych zabawach odbywających się na pokładach otwartych, czy też lekcjach tańca, jogi, gry w tenisa. Poziomy zabaw
    i  kursów są zróżnicowane, aby dopasować je do różnej kondycji fizycznej, jak i umiejętności Uczestników. W dziennym rozkładzie zajęć mają miejsce również konferencje, pokazy kulinarne i degustacyjne, aukcje dzieł sztuki i wiele innych atrakcji aktywujących czas.

  • Zwierzęta
  • Zwierzęta

    Zabieranie zwierząt na pokład statku jest zabronione.
    Jedynym wyjątkiem jest statek Queen Mary 2, który ma specjalny program „Pet on the deck” – zwierzę na pokładzie. Opiekę nad zwierzętami, podczas całego rejsu sprawuje tzw. Kennel Master.
    Zwierzęta mają specjalnie wydzielone obszary, zarówno na pokładach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

    Liczba miejsc dla zwierząt jest ograniczona. Rezerwację należy dokonać odpowiednio wcześniej. Opłata waha się w granicach od 300 - 500 USD/rejs.

    Podróżowanie ze zwierzętami możliwe jest tylko podczas rejsów transatlantyckich. Zwierzę musi posiadać paszport oraz wszelkie certyfikaty zdrowia i szczepień.

Super promocje rejsów

Pokaż wszystkie promocje
rejs Azja - Hong Kong - Riviera Riviera
19 dni
Azja - Hong Kong - Riviera 
Hong Kong, Hong Kong, Kaohsiung, Keelung, Ishigaki, Naha, Szanghaj, Szanghaj, Nagasaki..
4802 €*
27 styczeń 2025
*Cena za osobę w 2-os. kabinie wewnętrznej
rejs Karaiby - Bridgetown - Sirena Sirena
8 dni
Karaiby - Bridgetown - Sirena 
Bridgetown (Barbados), Fort de France (Martynika), Gustavia (Saint-Barthélemy), Roseau (Dominika), Castries (Saint Lucia), Kingstown (St Vincent), St. George's (Grenada), Bridgetown (Barbados)
2469 €*
22 styczeń 2025
*Cena za osobę w 2-os. kabinie wewnętrznej
rejs Transatlantyk - Hamburg - Queen Anne Queen Anne
11 dni
Transatlantyk - Hamburg - Queen Anne 
Hamburg, Southampton, Nowy Jork
1140 €*
7 styczeń 2025
*Cena za osobę w 2-os. kabinie wewnętrznej
Opublikowane na stronach internetowych informacje i ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024.
eTravel eTravel